Betaalproces en aanmaning
Als klant van WoonEnergie betaalt u maandelijks een vast bedrag: uw termijnbedrag. Zo spreidt u de energiekosten gelijkmatig over het jaar. We schrijven dit via een automatische incasso van uw rekening of u betaalt per acceptgiro.
Lees hier de uitleg als u betaalt per acceptgiro
Het betaalproces bestaat uit een aantal vaste stappen. Heeft u een aanmaning ontvangen? Hieronder leest u in welke fase van het betaalproces u zich bevindt.
- Automatische incasso
U betaalt het termijnbedrag via een automatische incasso. Zorg dat er rond de datum van de incasso voldoende geld op uw rekening staat. - Herinnering
De eerste incasso mislukt. Als we uw e-mailadres hebben, sturen we een herinnering per e-mail. Het bedrag tellen we eventueel op bij uw volgende termijnbedrag. - Acceptgiro
In sommige situaties krijgt u een acceptgiro thuisgestuurd. Zorg dat het bedrag binnen 14 dagen op de rekening van WoonEnergie staat. - Aanmaning en acceptgiro
De betalingstermijn van 14 dagen is verstreken. We sturen u een aanmaning met acceptgiro, waarna u het bedrag in 7 dagen kunt overmaken. Voor deze stap kunnen we u kosten in rekening brengen. Het is de laatste herinnering voor we u overdragen aan een incassobureau. - Incassobureau
Ook de laatste betalingstermijn is verstreken. We dragen u over aan een externe incassopartner. De kosten zijn voor uw rekening.
Alle informatie op een rij over betalen, aanmaningen en het incassoproces
Wat is het rekeningnummer van WoonEnergie?
Wilt u een bedrag overmaken aan WoonEnergie? Dan kan dat op rekeningnummer NL69 ABNA 0514 4444 44. Vermeld altijd uw klantnummer. Dan zorgen wij dat de betaling goed wordt verwerkt.