Betaalproces en aanmaning
Als klant van WoonEnergie betaalt u maandelijks een vast bedrag: uw termijnbedrag. Zo spreidt u de energiekosten gelijkmatig over het jaar. We schrijven dit via een automatische incasso van uw rekening of u betaalt per acceptgiro.
Lees hier de uitleg als u betaalt via automatische incasso
Het betaalproces bestaat uit een aantal vaste stappen. Heeft u een aanmaning ontvangen? Hieronder leest u in welke fase van het betaalproces u zich bevindt.
- Acceptgiro
Betaalt u het termijnbedrag via acceptgiro. Zorg dan dat u tijdig het bedrag overmaakt, naar het juiste rekeningnummer onder vermelding van het kenmerk. - Herinnering
U ontvangt van ons een herinnering met acceptgiro, waarna u het bedrag in 14 dagen kunt overmaken. Voor deze stap brengen we u geen kosten in rekening. - Aanmaning en acceptgiro
De betalingstermijn van 14 dagen is verstreken. We sturen u een aanmaning met acceptgiro, waarna u het bedrag in 7 dagen kunt overmaken. Voor deze stap kunnen we u kosten in rekening brengen. Het is de laatste herinnering voor we u overdragen aan een incassobureau. - Incassobureau
Ook de laatste betalingstermijn is verstreken. We dragen u over aan een externe incassopartner. De kosten zijn voor uw rekening.
Alle informatie op een rij over betalen, aanmaningen en het incassoproces