WoonEnergie_239A.jpg

Samen verder.

U met specialistische kennis en betrokkenheid bij mensen in een kwetsbare positie. Wij met passende diensten en scherpe tarieven om u en uw cliënten te helpen.

De voordelen van WoonEnergie op een rij

WoonEnergie is een betrouwbare en betrokken organisatie die onderdeel is van Eneco Groep. Wij bouwen aan duurzame relaties met onze klanten. Dit doen we door persoonlijk voor u klaar te staan en goed te luisteren naar uw wensen.

  • Geen waarborgsom
  • Spoedaanmeldingen
  • Keuzedag incasso
  • Blijvend Voordeel
  • 100% Groene stroom

Meestgestelde vragen

Dit kan zowel telefonisch als via de website. Heeft een cliënt met spoed energie nodig? Dan kunt u dit het beste telefonisch regelen. Wij leveren met onze spoedaanmelding voor stroom en/of gas binnen 2 tot 5 dagen na de aanmelding energie. Ook als de cliënt al een brief van de netbeheerder heeft ontvangen voor de afsluiting van energie.

Dat is uiteraard mogelijk. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via bewindvoerder@woonenergie.nl of bel naar 010 - 8906911. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.30 tot 18.00 uur.

Uiteraard is dat mogelijk. Mail hiervoor naar onze klantenservice of neem telefonisch contact op via 010 - 890 6911. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.30 tot 18.00 uur.

Indien er (meerdere) facturen openstaan, is het in veel gevallen mogelijk om een betalingsregeling t treffen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via 010 - 890 6911. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.30 tot 18.00 uur.

Heeft een cliënt met spoed energie nodig? Wij leveren met onze spoedaanmelding voor stroom en/of gas binnen 2 tot 5 dagen na de aanmelding voor energie. Ook als uw cliënt al een brief van de netbeheerder heeft ontvangen voor de afsluiting van energie.

Wij kunnen geen tussentijdse afrekening opstellen. Als uw cliënt gebruikmaakt van een slimme meter kunt u in Mijn WoonEnergie inzien wat het maandelijkse verbruik van uw cliënt is. Heeft u dit niet mail hiervoor naar onze klantenservice of neem telefonisch contact op via 010 - 890 6911.

Hier kunnen diverse redenen voor zijn. Hieronder worden een aantal oorzaken beschreven.
Misschien is het maandbedrag eerder te laag geschat. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Door de te lage schatting heeft u over het jaar genomen per maand te weinig betaald. Daardoor moet u uiteindelijk bijbetalen op de eindnota. Maar ook het doorgeven van meterstanden is van belang. Als de meterstanden bij de start levering geschat waren en bij het opmaken van de eindnota wel zijn doorgegeven, kan de eindnota ook hoger uitvallen.
Neem voor een toelichting op de persoonlijke situatie van uw cliënt contact met ons op.

U kunt schriftelijk een verzoek doen voor aanpassing van gegevens. Wij willen u verzoeken om daar indien van toepassing een schriftelijk bewijsstuk bij te voegen waaruit blijkt dat onze gegevens onjuist zijn. Stuur uw verzoek naar bewindvoerder@woonenergie.nl of bel naar 010 - 8906911. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.30 tot 18.00 uur.

U kunt schriftelijk een wijzing van adres doorgeven. Wij ontvangen graag zowel het oude als het nieuwe adres. Daarbij ontvangen wij ook graag de meterstanden van zowel het oude als het nieuwe adres. 

Dit is afhankelijk van het soort correctie. Mail hiervoor naar onze klantenservice op bewindvoerder@woonenergie.nl of neem telefonisch contact op via 010 - 890 6911. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.30 tot 18.00 uur.

U kunt de eindnota binnen 6 weken verwachten. Bij een overstap geeft u de meterstanden van uw cliënt door aan de nieuwe energieleverancier. Heeft uw cliënt slimme meters? Dan hoeft u niets te doen, de meterstanden komen automatisch bij uw nieuwe leverancier terecht. Via de netbeheerder ontvangen wij dezelfde meterstanden waarmee wij de eindnota berekenen. U kunt de eindnota altijd bekijken in Mijn WoonEnergie.

Heeft u vragen of tips?

Dan horen wij die uiteraard graag. Mail hiervoor naar onze klantenservice of neem telefonisch contact op via 010 - 890 6911. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.30 tot 18.00 uur.